wtorek, 1 grudnia 2020

DWA LATA, DWA DNI I 12 GODZIN!



W domu moich Rodziców zawsze rozbrzmiewała muzyka, przede wszystkim z płyt, których była całkiem spora kolekcja. No, i jak to w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku, były to płyty winylowe. 

Moja Mama uwielbiała Mieczysława Fogga i Mieczysława Wojnickiego! I właśnie tego ostatniego piosenkarza wspomina się u mnie do tej pory! Z bardzo prostego powodu! Otóż, jeszcze będąc małą dziewczynką, urzekła mnie jego piosenka o Monice w czerwonym sweterku i bielutkich trzewikach, pomykającej na tafli lodu! Przyrzekłam sobie, że jeśli kiedyś urodzę Córeczkę, będzie miała imię z tej piosenki właśnie!
Wczoraj minęło 46 lat od czasu, gdy  skoro świt - o godzinie szóstej rano -przyszła na świat Monika - dziś już mama dorosłych dzieci - mego najstarszego Wnuka i starszej Wnuczki!!

Od dzieciństwa wczesnego także, uwielbiałam czytać! Dosłownie "połykałam książki", i mam tak do dzisiaj. Tyle tylko, że aż tak bardzo jak kiedyś, nie przeżywam sytuacji i przygód książkowych bohaterów. Ale! Dawno temu, wpadła mi w rękę książka, a w zasadzie zbiór nowel. Jedna z nich  opisywała rozmowy pewnej bardzo chorej, ciężarnej Dziewczyny ze swym jeszcze nienarodzonym dzieckiem. Dziewczyna ta była na milion procent pewna, że to będzie chłopiec i da mu na imię Łukasz! Niestety, nie udało się jej uratować! 
Płakałam czytając i już wiedziałam, że jeśli będziemy mieli Chłopca, będzie miał takie właśnie imię! 
Jutro - o godzinie osiemnastej - miną 44 lata, gdy urodziłam Łukasza - dzisiaj ojca Nastolatki!

Ot, taka sobie  opowieść! Z kropelką czerwonego wina - na Zdrowie moich Dzieci!






45 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego wszystkim! Ja również pod wpływem tej piosenki uważałam,że Monika to najpiękniejsze, najbardziej wykwintne imię na świecie. Ale córce dałam inne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję potrójnie! :-))) Zaciekawiła mnie wykwintność tego imienia!
      Pozdrawiam pięknie!

      Usuń
  2. Fuscilko, lubię czytać Twoje opowieści, a dzisiejsza, szczególnie o Łukaszu wzruszyła mnie." Monika, Monika jak srebrna muzyka " Przesyłam Twoim Strzelcom życzenia zdrowia i wszelkiej pomyślności, a Tobie, żebyś zawsze była z nich dumna.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle lat minęło, a ja nawet nie wiedziałam, że to Strzelce! Wpadka kompletna, ale wytłumaczalna: nie śledzę znaków Zodiaków. Znam tylko swój i Ślubnego!
      Serdeczności ślę! :-)

      Usuń
  3. Piękne historie! Najlepszego dla Twoich Dzieci...

    OdpowiedzUsuń
  4. I kto by pomyślał, że te imiona usłyszane, przeczytane, zapamiętane zostaną z Tobą na tak długo i znajdą swoje miejsce w Twoich dziecich :) Najlepsze życzenia dla nich 🍀 i dla Ciebie, Mamo od tylu lat 🌺 Uściski dla całej rodziny! 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie! Zapamiętane, bo chciałam zapamiętać - czasami bywam bardzo uparta! ;-)
      Odściskowuję! :-))))

      Usuń
  5. A małżonek tak po prostu zaakceptował:)? Bardzo ładne imiona, dziwiłabym się jakby protestował.
    A pamiętasz jak ludzie nazywali swoje dzieci np. Isaura?:)
    Imię mojego najstarszego wybrał jego ojciec, dla średniej ja wybrałam, a dla najmłodszej jej starszy brat:) A reszta przyklasnęla:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślubny nie miał wyboru! Po prostu, uparłam się i nie było dyskusji!
      Najdziwniejsze imię jakie pamiętam to pewna, bardzo tęga nauczycielka o imieniu Serenada! I wyobraź sobie, że nie chciała go zmienić! Być może z nim czuła się wiotka i powabna?

      Usuń
  6. No to ŻYCZENIA WSZELAKIEJ POMYŚLNOŚCI dla córki, syna i ich mamy ⚘🎂🥂🍾🍹🎈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję, nie tylko w swoim imieniu! :-)))))

      Usuń
  7. Wszystkiego dobrego dla Twoich dzieciaków.Ja natomiast dla córki wzięłam imię od siostrzenicy bo taka ułożona, spokojna dziewczynka a trafiło mi się odwrotnie, moja Ewa to taki szalony roztrzepaniec.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Monika nauczyła się jeździć na łyżwach, a roztrzepańcem to raczej był swego czasu Syn!
      Moc Puchatego porzucam dla całej Twej Rodzinki!

      Usuń
  8. Wszystkiego, co najlepsze dla Ciebie i Twoich dzieci. Niech im się zawsze wszystko szczęśliwie w życiu układa!
    A na teraz zdrowia dla wszystkich!🥂🍾♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie myślę, że moja Progenitura nie może narzekać na to, co im do tej pory Los ofiarował! Oby zawsze mieli bardziej z górki niż wciąż pod górkę! :-))))
      Zdrowie i dla Nas - Mam, zawsze się przyda!

      Usuń
  9. Wszystkiego najlepszego dla dzieci,moja starsza też Monika 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i pięknie! Wszystkiego co najlepsze dla Niej!
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Za zdrowie Twoich Dzieci ! Cudne wspomnienie aż się wzruszyłam. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w Ich imieniu! A wzruszeniu się nie dziwię! Jakoś tak od pewnego wieku, coraz częściej nam Matkom, oczy się pocą! ;-))))

      Usuń
  11. Zawsze mamy jakąś inspirację, jeśli chodzi o imiona naszych dzieci. Mój Najmłodszy dał swojemu pierworodnemu imię po ukochanym dziadku, któremu wiele zawdzięcza. A imię niebanalne i niosące pomyślność - Marceli :) Wszystkiego najlepszego dla Twoich dzieci i dla Ciebie spełniona Mamo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też piękna inspiracja! Imię rzadko spotykane, oznaczające wojownika! Niech wygrywa jak najczęściej! :-))))

      Usuń
  12. Urodziny jednego dziecka wczoraj, drugiego jutro... Specjalnie tak się organizowałaś, żeby przy jednej imprezie obskoczyć dwie okazję? Ot, spryciula😉😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czysty przypadek po prostu, na który raczej nie ma się wpływu!
      Serdeczności! :-))))

      Usuń
  13. Najlepsze zyczenia zdrowia, szczescia, i wszelkich pomyslnosci Lukaszowi i jego Mamie!
    Dosyc nietypowe imie jak na tamten rocznik ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! W tamtym czasie nie sugerowałam się modą, tylko dałam Imię, które mi się podobało!

      Usuń
  14. Duuużo szczęścia, zdrowia i radości🥀 dla DZIECIAKÓW z okazji urodzin❤ A dla ich MAMY 💚 z okazji zostania MAMĄ 🥀🥀🥀 anka 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Aneczko! Pozdrawiam ciepło! :-))))

      Usuń
  15. Dopiero teraz przeczytałam.
    Ale bardzo bardzo serdeczne życzenia przekazuję Twoim dzieciom.
    To już bardzo duże dzieci, ale ciągle Najwspanialsze Dzieci - prawda???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! :-)))) Masz stuprocentową rację! Dla nas Dzieci są zawsze naj, naj, naj!!!
      Pozdrawiam ! :-)))

      Usuń
  16. Wszystkiego dobrego i lepszego Dzieciom Twoim i Tobie. :)
    Wzruszyłam się czytając ten wpis i przypomniało mi się coś z mojego dzieciństwa.
    Ciepłe i Puchate ślę w sporej ilości. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że to wspomnienie było nadzwyczaj piękne, że poruszyło czułą strunę duszy! :-)))
      Ciepłe ślę i zdrowia życzę!

      Usuń
  17. Dziękuję serdecznie! I pozdrawiam ciepło! 🙂🤗

    OdpowiedzUsuń
  18. Oby wszyscy byli zadowoleni z życia i obyś ty była zadowolona z nich, a reszta się ułoży! Przytulasy dla wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na całe moje szczęście, nie mogę narzekać na moją Progeniturę!
      Ciepło pozdrawiam i zdrowotności życzę jak najprędzej dla Ciebie i wszystkich Twoich! :-))))

      Usuń
  19. Sama też lubię twórczość Mieczysława Wojnickiego. Życzę wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojnicki to moje dzieciństwo, ktore z rozrzewnieniem wspominam!
      Dziękuję i pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  20. Spóźnione, bo spóźnione, ale szczere NA ZDROWIE dla Twoich dzieci:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Kochana! 🤗
      Zdrowia dla Nich i Nas Wszystkich!
      Serdecznosci śle!

      Usuń
  21. A ja tej piosenki o Monice nie znałam, a powinnam ;)
    Wszystkiego dobrego dla Ciebie i Twojej Rodziny!
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=-nP_sw9Twbw
      Dziękuję pięknie! Ciepłe myśli podsyłam!

      Usuń
  22. Na zdrowie dla Wszystkich. Ale przede wszystkim zdrowia dla Ciebie - mamy, babci, kobiety - wspaniałej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie! Niech się spełnią!
      Serdeczne uściski ślę! :-)))

      Usuń
  23. No zdrowia, w rzeczy samej! Dla dzieci i ich cudownej, kreatywnej mamuski! Najserdeczniejsze plyna zza wielkiej wody!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczne pozdrowienia i Życzenia Zdrowia dla Ciebie i Rodzinki słę!

      Usuń