piątek, 31 marca 2023

NA WSZYSTKO MUS CZEKAĆ!

 A ja tego za bardzo nie lubię! Na neurologa z podstawowej opieki czekam nadal - znaczy się termin na koniec kwietnia, a mnie się raczej spieszyło. Zatem zrobiłam rozeznanie w niedalekich przychodniach prywatnych, zasięgnęłam języka, gdzie najkrócej się czeka i jak tam wygląda ze specjalistami. Udało się i owszem, znalazł się Specjalista, który dojeżdża dwa razy w miesiącu z jednego z miast wojewódzkich, no i ma dobre notowania. Na początek kilka testów, i pochwała od medyka, że tak dobrze mi szło, a nie zawsze się udaje. Potem obszerny wywiad, a na koniec skierowanie na dodatkowe badania, lipidogram i Doopler, gdyż istnieje podejrzenie miażdżycy żył szyjnych. Oczywiście też wszystko prywatnie, i w innej przychodni. I też się czeka: niby dwa tygodnie, a potem jeszcze kolejne dni na doniesienie wyników, które też trochę czekały na mego specjalistę. Diagnoza taka, że demencja mnie w najbliższym czasie nie czeka. Jednostka chorobowa brzmi całkiem, całkiem,  czyli " łagodne zaburzenia procesów poznawczych", ale za "chiny" nie umiem tego spamiętać.  Lekarstwa nowej generacji przepisane, można później korzystać z lekarza POZ, i ewentualnie gdyby coś się działo, przyjść ponownie. Ale nie prędzej jak za rok, by powtórzyć badania!!!! Zatem, nadal wszystkim znajomym, koleżankom i rodzince podpowiadam, że jednak zapominać mogę nadal! Chyba, że to nowe lekarstwo sprawi, że będzie lepiej! Poczekamy, zobaczymy!

Tegoroczna Wiosna bardzo kapryśna, śniegu było tyle, co na lekarstwo, ale i deszczu też. Nasze jezioro z niskim stanem wody o tym świadczy. Dopiero niedawno widziałam nurogęsi i czaple. Powoli budzi się przyroda.


moje przebiśniegi





Powyżej kwiatki na córczynej działce


skądś mi przywędrowały dwa krokusy



na pewno nie z plant pobliskiego miasteczka


stokrotki na moim trawniku


forsycja już w blokach startowych


ptactwo wraca na swoje miejsca


żaba trawna wygrzewa się na słońcu




Jajeczka wykonane nie tylko dla Wnuczek, ale także dla pobliskiego hospicjum. Trochę za bardzo szwankują mi kciuki, więc naklejanie różnymi sznurkami jest łatwiejsze i szybsze. 
Od tygodnia jestem bez auta. Wypożyczyłam najmłodszemu Bratu, niech ma! Pierwszy raz w życiu pojechał do sanatorium, zresztą niedaleko, bo na Pojezierze Drawskie. Przedtem pojechaliśmy do marketu, aby nabyć drogą kupna włókninę, a także kilka worków kamieni. Bracki pomógł mi to wszystko przytransportować do domku gospodarczego. Jak tylko będzie w miarę fajnie, zabiorę się za ten długaśny kawałek po drugiej stronie płotu. Nie będzie trawy, tylko kamyczki. Nie ma sensu siać czegokolwiek, bo po pierwsze primo, to teren gminy, a po drugie primo, psy i koty wszystko obsikują i nie tylko. 
Jak zawsze, też coś się musi spiertentegoten. Padła na Synka-Muminka. Spadł z drabiny na własnej działce i złamał sobie lewą rękę. Świąteczne przygotowania trzeba teraz inaczej zorganizować, wszak plany były inne. Życie!
Przedświątecznego dobrego czasu dla Was, moi Drodzy!!!





14 komentarzy:

  1. Jak zwykle , co się polepszy to się popieprzy. Dobrze, że nie masz demencji , bo to straszna rzecz o czym przekonuję się co kilka dni jak wiesz i bardzo mnie to cieszy. Mam nadzieję , że to złamanie u Syna nie jakieś skomplikowane ? Zdrowia dla Was. I ciepłe z puchatym w ilościach hurtowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złamanie jak złamanie, gorzej jednak, że będzie problem z pomocą u mnie! Bo najważniejsze prace pozimowe i wiosenne Synek robił. Całe szczęście że Bracki za dwa i pół tygodnia wróci z sanatorium, to go w ten kieracik wciągnę w ramach korzystania z mego autka! Hi, hi, hi

      Usuń
  2. no kiepsko, ale jajka i inne ozdoby prima sort,zdrowia dla wszystkich 🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W praniu się okaże, czy będą progresy. Oby były, bo inaczej to strach się bać.
      Za zdrowotność dziękuję podwójnie! 🤗

      Usuń
  3. Zdrówka Fuscilko, i pasji niekończącej się, która czyni cuda...
    Dziękuję za życzenia z "wkładką". Radości mimo wszystko :* Przytulam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mając wokół tyle dobrych "Duszków", trudno się nie cieszyć!
      Radosnej Wiosny!

      Usuń
  4. Uciekł mój komentarz.Kto to lubi ? Po co płacimy te składki? Też mam trzy kolejne wizyty prywatne bo w mieście nie ma takiej przychodni .Pieknie u Ciebie a jajuszka wyborne.Macham chociaż wieje, i leję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też czasem komcie uciekają! A składki giną gdzieś w czeluściach enefzetu.
      U mnie dziś okrutnie wieje, ale i słońce się pokazuje. Zaraz człekowi lepiej!
      Serdeczności ślę!

      Usuń
  5. Pewnie powoli wszystkim nam (niedługo 70+) grożą "łagodne zaburzenia poznawcze". Piękne i ciekawe te ozdoby z jajek, podsunęłaś mi pomysł :) Spokojnych przygotowań do Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie masz rację, bo często to samo słyszę. Szkopuł w tym, że mam niezbyt miłe rodzinne przejścia w tym względzie i wolę dmuchać na zimne. Co nie znaczy, że to niby nic nie jest. Niestety jest!
      A naklejanie nici i sznurków zwykłym klejem jest łatwiejsze niż szydełkowanie. I palce nie drętwieją, hi,hi,hi!
      Serdeczności ślę!

      Usuń
  6. Widoczki przyrodnicze super - wiosna budzi się powoli. :)
    Jaja świetnie ozdobiłaś - są super. :)
    Przypadki chodzą po ludziach, a mogłyby tak normalnie po drodze. :)
    Zapominaniem się nie przejmuj, będziemy Ci przypominać o sobie. :)))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba ten fragment o przypominaniu! 💕
    A sposób na jajka w zamian szydełkowania, po którym kciuk boli.
    Można stosować na przemian!
    Ciepłe i Puchate leci do Was!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jajeczka prześliczne!!!
    U mnie wreszcie forsycja zakwitła. I jakby od razu trochę jaśniej się zrobiło... Dużo dobrości na święta! Przede wszystkim zdrowotnej, ale nie tylko! Wiele buziaków! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja forsycja cała w kwiatach! Obawiam się, czy zapowiedź dalszych przymrozków jej nie zaszkodzi! Założyłam specjalną tkaninę, ale czy to pomoże?
      Serdeczności dla Was i Kota! :-)))))

      Usuń